Fit-4-work in praktijk


“Voor ik het F4W traject in ging was ik eerlijk gezegd best een beetje sceptisch. In anderhalf jaar uitstromen naar werk, leek een hooggesteld doel. Nu ben ik driekwart jaar in traject en zie steeds meer dat het echt zou kunnen gaan lukken. Ik heb een uitgebreide intake gehad en het mooie vind ik dat er echt naar mij als persoon is gekeken. Wie ben ik, wat kan ik wel, wat kan ik niet en wat kan ik leren?

Wat ik ook als versterkend ervaar, is dat niet alleen het aspect ‘werk’ wordt aangepakt. Ik heb drie jaar geen contact gehad met mijn vader. Dit belaste me ongemerkt toch best behoorlijk. Ik heb ook hulp gekregen bij het opnieuw aangaan van contact met mijn vader en heb al twee keer koffie met hem gedronken. Sindsdien heb ik het gevoel dat ook werken me makkelijker afgaat.

Ik zit nu op een leerwerkplek bij La Place in Den Haag. Ik pers sinaasappels, beleg broodjes en probeer de producten zo mooi mogelijk te presenteren. Soms ben ik een beetje moe, maar ik merk dat ik ook vaak geniet van het werk. Mijn zelfvertrouwen is gegroeid en durf ook meer in mezelf te geloven. Ik raad Fit-4-work zeker aan!”

Lotte

* vanwege anonimiteit is de naam en werkgever fictief.

Geen opmerkingen: