Uit bij het Cieretheater



Het Cieretheater in Voorburg bestaat uit een groep enthousiaste toneelspelers. Eén van die spelers is Patricia. Zij speelt al zes jaar bij het Ciere. En met veel plezier. “Bij mijn eerste auditie, kreeg ik meteen de hoofdrol. De regisseur begeleidt ons tijdens het spelen. Ik heb veel geleerd in de afgelopen jaren.”

Het Cieretheater biedt zowel de beginnende als de meer gevorderde toneelspeler verschillende mogelijkheden om in eigen tempo aan kunstzinnige ontwikkeling te werken. Het Cieretheater heeft een eigen ‘schouwburg’ in het souterrain van de locatie in Voorburg. Hier verzorgen de spelers diverse keren per jaar toneelvoorstellingen die druk worden bezocht door familieleden, genodigden, omwonenden en medewerkers van de REAKTGROEP. Onder professionele begeleiding worden in Voorburg en Zoetermeer diverse vormen van toneel beoefend waaronder drama, yoga, licht & geluid, hoorspel & beweging en improvisatietoneel. Voor mensen die liever achter de schermen werken, zijn er verschillende cursussen waaronder de beginselen van het grimeren.

Theater op locatie
Het Cieretheater kan ook worden ingehuurd voor het verzorgen van theater bij openingen en speciale gelegenheden. “Mijn laatste opdracht betrof de opening van een nieuwe TRACK locatie op de Westblaak in Rotterdam. Samen met een collega van het Ciere heb ik als reporter de genodigden daar de meest onzinnige vragen gesteld. Erg leuk om te doen.” Patricia: “Vanaf mijn twaalfde jaar heb ik toneel gespeeld. Ik ben begonnen met toneelcursussen bij Rabarber. Daarna heb ik ongeveer drie jaar bij het Koorenhuis toneel gedaan en nu sinds zes jaar bij het Cieretheater. Voor veel mensen is toneelspelen goed voor het zelfvertrouwen: je wordt er over het algemeen zelfverzekerder van. Het Cieretheater is een leuke groep om mee te werken. En daarnaast is het uiteraard ook erg leuk om een voorstelling van ons theater te bezoeken. Wij bieden u een gezellig avondje uit, voor een schappelijk prijsje.”

Meer informatie?
Het Cieretheater is onderdeel van de REAKTGROEP. Wilt u meer weten over het Cieretheater of informatie over voorstellingen? Dan kunt u contact opnemen via onderstaande gegevens:

Albertus de Oudelaan 2, 2273 CW Voorburg, telefoon 070-3694163, of mail naar voorburg@reaktgroep.nl, contactpersoon: Rick Bouwens.

Geen opmerkingen: